Skip to Main Content
Skrevet d. 02. september, 2024

Netværk har været nøglen for Fynske Bank 

For Claus Lauenborg, regionsdirektør i Fynske Bank, har netværksarbejdet fyldt meget, siden han for et år siden fik til opgave at åbne en afdeling af Fynske Bank i Aarhus. – Vi er kommet markant længere, end jeg havde forventet, siger han. 

Fødselsdag 1 År Ny

En bankdirektør? Er det ikke sådan én, der nørder med tal, elsker Excel-ark og sjældent løsner slipset? 

Ikke kun. 

Fordommene gælder i hvert fald ikke i Aarhus, hvor regionsdirektør Claus Lauenborg efter en lang lederkarriere i den finansielle sektor for et år siden stod med en unik opgave, da han som ny leder i Fynske Bank fik til opgave at bygge en nyåbnet afdeling op fra bunden. 

Dengang stod han med et nyt og stærkt hold på syv kollegaer og en stor opgave i at onboarde medarbejderne i forhold til både forretningsgange, koncepter, systemer og samtidig bygge et stærkt kollegialt fællesskab.  

Sideløbende skulle han og teamet ud at skaffe nye kunder, for der var ikke en eneste, da afdelingen slog dørene op den 1. september 2023. I en by, hvor stort set alle banker er repræsenteret, og konkurrencesituationen er skarp, kommer de hverken af sig selv eller ved at aktivere en kontaktformular på en hjemmeside. 

De skal opsøges, og en stor del af opgaven har for Claus Lauenborg derfor været at dyrke og udvide sit netværk. 

Meget af tiden er derfor brugt på netværksdage på golfbanen og i Den Gamle By, til basketball, teater, musik, masser af håndtryk, vip-arrangementer og uddeling af visitkort. 

Det virker. 

Det er Claus Lauenborg slet ikke i tvivl om, og når han i forbindelse med afdelingens et-års fødselsdag den 1. september 2024 gør status, viser resultaterne det samme.  


- Vi er kommet markant længere, end jeg havde forventet. Jeg havde slet ikke regnet med, at vi allerede efter et år ville have så stort et forretningsomfang og volumen, som vi har. 

 - Konkurrencesituationen er skarp, men vi vinder på vores hurtige reaktionsevne, den personlige relation og proaktiv rådgivning, og så lever vi af, at kunderne anbefaler os til andre, siger Claus Lauenborg. 

Fynske Bank har samtidig markeret sig med en markedsføringskampagne, hvor busserne i byen blandt andet har kørt rundt med budskaber som ”At skifte bank skal ikke være lige så hårdt som at cykle op ad Randersvej” og ”Smilets bank”. Sammen med Fonden for Fynske Banks donationer til det aarhusianske kultur- og foreningsliv har det været med til at slå Fynske Banks navn fast i Aarhus & omegn. 

- Vi er blevet taget enormt godt imod af aarhusianerne, og jeg oplever, at Fynske Bank allerede i løbet af vores første år i byen er kommet langt. Vi har store ambitioner og planer om fortsat at være en aktiv del af byens mange netværk, siger Claus Lauenborg.