Skip to Main Content
Skrevet d. 10. april, 2025
Christoffernielsen1

Fynske Bank investerer i fremtidens kundekommunikation
Fynske Bank tager endnu et skridt i den digitale udvikling og implementerer nu Salesforce Marketing Cloud. Med den nye platform får banken mulighed for at automatisere og målrette kommunikationen med kunderne i langt højere grad end tidligere. Det betyder mere relevant og personlig kommunikation, uanset om kontakten foregår på mail, SMS eller via net- og mobilbank.

Tiden med standard-beskeder og én-til-alle-kommunikation er forbi. Moderne forbrugere forventer personlig, nærværende og relevant kommunikation, der rammer netop deres behov.

Det gælder også bankkunder, og i takt med at kommunikationen i stadigt stigende grad bliver digital, bliver det afgørende for bankerne at være til stede med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt og på den rigtige kanal.

Derfor investerer Fynske Bank nu i Salesforce Marketing Cloud for at styrke bankens evne til at kommunikere præcist, individuelt og med større effekt.

Samtidig kan kommunikationen automatiseres, og selv om det kan lyde upersonligt, er formålet det modsatte. Ved at bruge data kan Fynske Bank fremover sikre, at kunderne får den information, de har brug for, når de har brug for den, men samtidig giver platformen også mulighed for at sikre, at kunderne slipper for de budskaber, der ikke passer til deres livssituation.

- Jeg er overbevist om, at det kommer til at styrke kundeoplevelsen. Det er vigtigt, at vi er til stede med proaktiv rådgivning, når kunderne har behov for det, og det kan vi i endnu højere grad sikre med Salesforce Marketing Cloud, siger administrerende direktør Henning Dam.

En kæmpe fordel

Netop kundeoplevelsen er et af de helt store fokusområder for Fynske Bank, og banken skal derfor være til stede på de platforme, som kunderne ønsker at bruge, med relevante budskaber og information.

- Hvad har de nyuddannede kunder brug for, når de lander deres første job? Hvordan sender vi boligejerne personlig information, når renterne ændrer sig? Og hvordan sikrer vi os, at vi opdager det, når kundernes økonomi ændrer sig, så vi proaktivt kan tilbyde personlig rådgivning? Den kommunikation kan vi fremover målrette den enkelte kunde og automatisere. Det bliver en kæmpe fordel for os, siger Christoffer Nielsen, der er forretningsudvikler i Fynske Bank med ansvar for Salesforce.

Det er BEC’s innovationshub, Scoutz, der fremover tilbyder den nyudviklede Salesforce Marketing Cloud til pengeinstitutterne på datacentralen, og Fynske Bank er blandt de første banker, der kommer på platformen.

Det ville være en meget omfattende og kompliceret opgave selv at skulle udvikle et tilsvarende system, og den helt store fordel ved Salesforce Marketing Cloud er, at platformen spiller sammen med Fynske Banks øvrige systemer, så rådgiverne får besked, når en kunde viser interesse for et bestemt område.

- Jeg tror ikke helt, det er gået op for os, hvor stort det er og kan blive. Salesforce er rigtigt langt fremme med AI-agenter, som vi får med i pakken. Det kommer også til at lette vores arbejde, siger Christoffer Nielsen.

Fynske Bank forventer at kunne tage Salesforce Marketing Cloud i brug i løbet af juni 2025.