Vær opmærksom på
Der stilles hele tiden øgede lovkrav til foreninger og deres bankforbindelser. Der er stort fokus på bekæmpelse af hvidvask og terrorfinansiering. Derfor skal vi i Fynske Bank til enhver tid have fuldstændig kendskab til vores foreningskunders forhold. Det betyder, at jeres forening ved etablering af kundeforholdet skal være oprettet med CVR-nummer på virk.dk. Når I sender ansøgningsformularen og bliver godkendt som foreningskunde i Fynske Bank, kvitterer vi med et link til det digitale foreningsværktøj, Unioo, som I skal bruge. Her kan I indberette alle oplysningerne elektronisk. Det er derfor et krav, at alle bestyrelsesmedlemmer har MitID. I skal indberette følgende:
- Vedtægter med tegningsregler.
- Referat fra generalforsamling.
- Referat fra konstituerende bestyrelsesmøde.
- Kontakt information på alle bestyrelsesmedlemmer og evt. ekstern kasserer/forretningsfører.
- Legitimationsdokumenter (pas/kørekort samt sundhedskort) på alle bestyrelsesmedlemmer, samt personer der kan tegne foreningen og har adgang til foreningens konti.
- Oplysning om foreningens formål og forventede brug af banken.
- Egenerklæring (skattepligt).
Derudover skal foreningen løbende indberette til banken via Unioo, når der sker udskiftninger i bestyrelsen eller ændringer af anden karaktér, som har betydning for foreningens brug af banken.