Skip to Main Content

Ansøgning foreningskunde

Vi vil rigtig gerne vide hvilken type forening I er
Hvad hedder jeres forening?
Foreningens adresse
Hvem må vi kontakte?
Hvilket nummer kan vi ringe til?
Hvilken mail må vi bruge, når vi skal I kontakt med jer?
Her kan I skrive eventuelle kommentarer til os

Vær opmærksom på

Der stilles hele tiden øgede lovkrav til foreninger og deres bankforbindelser. Der er stort fokus på bekæmpelse af hvidvask og terrorfinansiering. Derfor skal vi i Fynske Bank til enhver tid have fuldstændig kendskab til vores foreningskunders forhold. Det betyder, at jeres forening ved etablering af kundeforholdet skal være oprettet med CVR-nummer på virk.dk. Når I sender ansøgningsformularen og bliver godkendt som foreningskunde i Fynske Bank, kvitterer vi med et link til det digitale foreningsværktøj, Unioo, som I skal bruge. Her kan I indberette alle oplysningerne elektronisk. Det er derfor et krav, at alle bestyrelsesmedlemmer har MitID. I skal indberette følgende: 

  • Vedtægter med tegningsregler. 
  • Referat fra generalforsamling.
  • Referat fra konstituerende bestyrelsesmøde.
  • Kontakt information på alle bestyrelsesmedlemmer og evt. ekstern kasserer/forretningsfører.
  • Legitimationsdokumenter (pas/kørekort samt sundhedskort) på alle bestyrelsesmedlemmer, samt personer der kan tegne foreningen og har adgang til foreningens konti.   
  • Oplysning om foreningens formål og forventede brug af banken. 
  • Egenerklæring (skattepligt).


Derudover skal foreningen løbende indberette til banken via Unioo, når der sker udskiftninger i bestyrelsen eller ændringer af anden karaktér, som har betydning for foreningens brug af banken.  

Tak for jeres henvendelse om at blive foreningskunde, Vi har fået de oplysninger vi skal bruge og vender retur snarest muligt.